כאשר התלמיד מקריא בקול

p1080901

Naomi's Photos.

באופן טבעי, כאשר עובדים עם תלמיד בודד, קיימת נטייה לבקש מהתלמיד לקרוא בקול רם את מה שמונח לפניו.

זה אולי טבעי, אך כדאי לעצור רגע ולחשוב מתי כדאי לבקש מהתלמיד להקריא בקול את הטקסט

הכל תלוי במטרה.

אם מטרתנו לעבוד על הבנת הנקרא עם התלמיד, ממש לא רצוי לבקש מהתלמיד להקריא בקול. אנשים בכלל ותלמידים בשנותיהם הראשונות בפרט מתקשים להתמקד גם בצד הטכני של הקריאה בקול רם וגם להבין את מה שהם קוראים. עדיף לתת לתלמיד לקרוא בליבו ואז להסביר את מה שקרא.

לעומת זאת, אם מטרתנו לבדוק כיצד התלמיד הוגה את המילים והצלילים, ניתן לנצל תרגילי דקדוק למטרה זו. לרוב תרגילי דקדוק  מורכבים מאוסף משפטים שאין בהם קשר, כך שלא נדרשת אותה המידה של ריכוז להבנת המסר. וכך אפשר לשמוע את התלמיד מדבר, או לפחות מקריא) בזמן שעובדים למשל על הכנה למבחן  הכיתתי. ).

עצה זו היא היא בהשראת הספר:

  • 100 Teaching Tips by Penny Ur, Cambridge University Press, 2016

     

 

מודעות פרסומת

כתיבת תגובה

הזינו את פרטיכם בטופס, או לחצו על אחד מהאייקונים כדי להשתמש בחשבון קיים:

הלוגו של WordPress.com

אתה מגיב באמצעות חשבון WordPress.com שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת Twitter

אתה מגיב באמצעות חשבון Twitter שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת Facebook

אתה מגיב באמצעות חשבון Facebook שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת גוגל פלוס

אתה מגיב באמצעות חשבון Google+ שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

מתחבר ל-%s