לעיתים החלק שווה יותר מהשלם

P1070227

Naomi's Photos

כאשר מחפשים פעילויות מקוונות המתאימות לתלמידנו חשים לעיתים תסכול. יש נטייה לפסול פעילויות מושכות שהוכנו בארצות זרות כי הם נראים במבט ראשון "קשים מדי" מבחינת מורכבות המשפטים או אוצר המילים. אולם לפעמים פסילה זו הנה פיספוס גדול, כיון שניתן להפיק ערך לימודי רב מחלקים מסויימים של התרגיל.

הנה דוגמא לכך.

שמה של הפעילות (למחשב או לאייפד, בנייד אפשרי אך הטקסט יהיה קטן ):

Wacky Web Tales

בפעילות זאת התלמיד מספק מילים ליצירת סיפור, אולם הוא אינו יודע כלל מה נושא הסיפור. את המילים הוא מספק בעקבות הנחיות. מילים אלה משובצות באופן אוטומטי לסיפור, ומתקבל בסוף סיפור מצחיק ביותר. אדגים כיצד זה עובד.

תחילה עובדים בעמוד כזה (ראו תמונה. ניתן להקליק עליה בכדי להגדילה), וזה מבחינתנו השלב המרכזי והלימודי.

‪Wacky Web Tales Simply Delicious! - Google Chrome‬ 02022016 221410.bmp

ראשית, כפי שאני כותבת ברשומות רבות כאן, ההבחנה בין "שם עצם" , "תואר" וגם "פועל" היא מאוד חשובה לפיתוח מיומניות מילון החיוניות כל כך לתלמידנו. העובדה שהתלמידים מתבקשים לספק דוגמאות, במיוחד דוגמאות מצחיקות, של חלקי המשפט ,מסייע לתלמיד להפנים ממש את ההבחנה ביניהם.

אולם מה קורה כאשר הילד מעוניין בתואר או שם עצם שאינו יודע כיצד לומר אותם באנגלית? זוהי מבחינתי סיטואציה ממש מרגשת, כי המוטיבציה לחשיפה למילה חדשה באה מהילד עצמו, ולא מהמורה. כאשר המוטיבציה באה מהתלמיד, ההתנסות עם המילה הופכת לשמעותית יותר ותורמת לזכרון המילה. אין זה משנה אם אתם מחפשים ביחד במילון רגיל או במורפיקס את המילה הרצוייה, או אפילו אם המורה כותבת את המילה על דף טיוטה והילד מקליד אותה אות-אות במחשב, יש כאן התנסות חוויתית עם המילה.

כאשר כל השדות מלאים, מקליקים על צפייה בסיפור שלי. כאשר אני מלאתי את הנתונים לסיפור זה, קיבלתי מתכון לבישול מחשבים בנוסח אפשטיין!

‪Wacky Web Tales Your Wacky Web Tale - Google Chrome‬ 02022016 223629.bmp

כעת הגענו לחלק שנראה קשה מדי. התלמידים אינים מכירים מילים כגון "מרכיבים", "קצוץ" או "מעלות". אין דבר! גם אם אתם מספרים את כל הסיפור שמתקבל לתלמיד בעברית (או בשפת הסימנים) עדיין הפעילות בעלת ערך רב, הודות לכל מה שנלמד בחלק הראשון.

אז תהנו ותצחקו יחד עם התלמידים! ישנם מבחר סיפורים!

 

 

 

מודעות פרסומת

כתיבת תגובה

הזינו את פרטיכם בטופס, או לחצו על אחד מהאייקונים כדי להשתמש בחשבון קיים:

הלוגו של WordPress.com

אתה מגיב באמצעות חשבון WordPress.com שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת Twitter

אתה מגיב באמצעות חשבון Twitter שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת Facebook

אתה מגיב באמצעות חשבון Facebook שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת גוגל פלוס

אתה מגיב באמצעות חשבון Google+ שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

מתחבר ל-%s